2012. május 21., hétfő

Apró figyelmességek - figyelmes apróságok

Bocskaikerti sétám során ezúttal sem a madarak játszották a főszerepet. Miközben némi bodzavirágot gyűjtöttem, tekintetem óhatatlanul az apróságok felé fordult. Máskor talán fel sem tűntek volna azok az ízeltlábúak, amelyek ma viszont még fotótémául is szolgáltak. 
Például ez a szitakötőfaj, a sebes acsa: 

Ez a lepkefaj számomra ismeretlen volt. Valamilyen boglárkalepkének néztem. Szerencsére találtam egy nagyon jó honlapot, a http://www.macrolepidoptera.hu címen. Itt addig bogarásztam (illetve lepkésztem), míg megtaláltam, hogy a Szilva-farkincásboglárka (Satyrium pruni) lehetett a fotóalanyom:-)

Érdekes volt ez a levélen pihenő ugrópók-faj. Remekül lát, így közeledtemre azonnal a levél túloldalára húzódott. Pedig közelről igazán mutatós és izgalmas téma lenne.
 Ezúttal ez volt a maximum, amit sikerült kihoznom a lehetőségből:

Nem ismertem az alábbi fajt sem, a határozókból viszont egyértelműnek tűnt, hogy ez a közönséges darázscincér.

Ez a cincérfaj valószínűleg a fehérgyűrűs bogáncscincér lehet, de szakértők cáfolata még meggyőzhet:-)

A gyűjtögető méhekről nagy kihívást jelentett a "röpkép" készítése. Így sikerült:

Ha nem lenne olyan bonyolult a békák határozása, kapásból mondanám, hogy ez egy kecskebéka. De a helyzet a kereszteződések és a számos variáció és köztes forma miatt nem egyszerű. 
Ma újra sikerült látnom egy tövisszúró gébicset. Ezúttal az erdőszéli fasorban mutatkozott.

Az alábbi, taréjos tarackbúza ugyancsak mutatós volt. Ma még erre is emelkedett az objektív.
 Így sikerült:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése