2016. november 15., kedd

Szuperhold és remek fények

 A tegnap nagy dérrel-dúrral beharangozott "Szuperhold" látványának megörökítésével tegnap este is próbálkoztam, de nagyon párás volt az égbolt. Ma reggel mínusz 6 fokos hideg és tiszta égbolt fogadott és a Hold is megvárt:-) Bár nem volt rossz látvány, nagysága, megjelenése meg sem közelítette a híradások után elvárt méretet:
Hold
 Délelőtt Fancsikai tavakhoz ugrottam ki, a felfagyott gáton most körbe lehetett autózni az élőhelyet. A hattyúcsalád teljes létszámban itt volt:
Bütykös hattyúk

Bütykös hattyúk
 A tiszta, hideg időben mindig remek fényekre lehetett számítani. A madarak is élénkebben mozogtak mint korábban, így bukkant elő a part menti bokrok között ez e vörösbegy:
Vörösbegy
 Még jobb volt az ökörszem megjelenése. Sajnos csak rövid ideig fotózhattam, de egy aránylag tűrhető képet is sikerült a folyton izgő-mozgó madárról készítenem:
Ökörszem
 A széncinege már sokkal gyakrabban fotózható madár, de ez a példány olyan közel jött, hogy képet érdemelt:-)
Széncinege

Közben átrepült egy holló is a tó felett, de igazán jó fotó nem készült róla. Mint ahogy a gyékényeken megjelenő barkóscinege-csapatról sem, pedig igazán jól mutattak. Hazafelé még a Vértesi utat is útba ejtettem, ahol a vízálláson nagy nyüzsgés volt. Dankasirályok, viharsirályok, meg kis számban "nagysirályok" (sárgalábúak és sztyeppiek) is akadtak, de a múltkor megfigyelt heringsirály most nem került elő. Azért életképként megörökítettem a pillanatot:
Sirályok

Sirályok


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése