2017. március 15., szerda

Derecskei kiruccanás

Nemzeti ünnepünkön elhatároztam, hogy a derecskei Nagy-nyomás nevű területet veszem célba. Először nyugati irányból közelítettem a terület felé, itt a Derecskei Kálló vízfolyás partján bandukolva bölömbikát hallottam, majd mezei pacsirta énekelt, időnként pedig egy-egy áthúzó libacsapat jelezte, hogy lesz itt még számomra nagyobb meglepetés is.

Így is lett. Visszatérve a kocsihoz, autóval a konyári úton mentem tovább és itt a legelő másik oldaláról már messziről feltűnt a vízen nyüzsgő madártömeg! Bíbicek, nyílfarkú-, kanalas-, böjti- , csörgő- és kendermagos récék mindenütt, no meg persze a libák! Sajnos közben már a levegő is remegett, így nehezen lehetett figyelni a leszállt ludakat, de akárhogy "sasoltam" őket, csak nagy liliket és nyári ludat sikerült látnom.


Így jártam a levegőbe felrebbenő csapatokkal is, de a közelebbről érkező seregeket azért próbáltam folyamatosan fotózni.





Így sikerült - utólag és otthon - kiszúrnom két érdekességet. Az egyik az alábbi kép bal alsó sarkában látható. Talán vörösnyakú lúd és nagy lilik hibridje?



A másik már egyértelműbb volt, de terepen nem vettem észre őt sem. Egy apácalúd. Mindkét csatolt fotón ott van a madár. Nem segítek, jó keresgélést!!!



Sok fajjal, remek élményekkel gazdagodtam a mai napon. Ide érdemes lesz még máskor is ellátogatnom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése