2012. december 29., szombat

Jó faj, jó fényben

Három nappal ezelőtt volt szerencsém rábukkanni a pusztai ölyvre a Tócó és a hulladéklerakó közötti területen. Időközben nem voltam sehol - illetve igen: fogat húzatni, de ezt inkább hagyjuk... - szóval ma már nagyon mehetnékem volt. Távoli célt nem tűztem ki, a benzin is fogytán..., így aztán a ragyogó napsütésben úgy döntöttem, ránézek újra a szikgáti élőhelyre, hátha még itt lesz a madarunk. És milyen jó ötlet volt részemről: a pusztai ölyv ugyanis még mindig itt lebzselt! 

Ezúttal a napsütésnek hála, jobb képeket is készíthettem a fajról:




A fenti fotók a teleszkópra szerelt adapter segítségével készültek. Ezt pedig - amúgy nosztalgiaképpen -digiszkópolva csináltam: (Azaz a mobillal belefotóztam a spektívbe.)

 Az alábbiak azonban már a 400-as teleobjektívvel készültek:
Sikerült elcsípni a pillanatot, amikor a madár szárnyra kap, így aztán jól megfigyelhetők alulról...

...  és felülről is a fő bélyegek:



Közben láttam a bütykös ásóludat is a Tócóban, de erős ellenfényben, úgyhogy az ő fotózásáról le kellett mondanom. Reméltem, hogy a "fehérfejű" egerészölyv is előkerül újra, és íme: Sajnos ülő helyzetben nem sikerült fényképezni, mert az ágak erősen takarták, de miközben szárnyra kapott, sikerült megörökíteni a nem szokásos látványt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése