2013. április 20., szombat

A lerakótól a téglagyárig

Mivel a képeket már korábban feltettem, illendő, hogy legyen végre valami szövegféle is hozzá. Ma először a szeméttelepet látogattam meg, szerencsére amióta belépési engedélyt kértem, azóta simán beengednek a területre. Maga a lerakó a maga csúfságával nem lenne vonzó, de a "táplálékbőség" miatt ide látogató sirályok miatt már érdemes szemmel tartani az ilyen, kevésbé esztétikus helyeket is. Ma azonban alig voltak sirályok, jó ha 50 madár akadt összesen. Helyettük ezt a búbospacsirtát kaptam lencsevégre, szerencsére a fotón semmilyen zavaró, oda nem illő szemét sem látszik.

Ilyenkor Debrecenben már csak elvétve lehet vetési varjakat látni, a lerakó kapuja előtt még két példány sétálgatott:


Mivel elég hamar végeztem, és az utak is egyre szárazabbak, a Kishegyesi úti téglagyárhoz is elkanyarodtam. Szerencsém volt, végig lehetett menni autóval, egyébként az oda vezető az agyagos földúton - ha nem száradt volna fel teljesen - kellemetlen meglepetések érhetik az embert. Nos, a területen néhány kisebb vízállás mutatkozott csak, egy kis lilével, de az izgalmasabb faj a szárazon tartózkodott. Parlagi pityer!

A billegetőkkel rokon pityerek közül a parlagi fészkelő fajnak számít, de sehol sem gyakori. Debrecen határából van ugyan néhány adatom már róla, de nem sok, így aztán mindig örülök, ha megpillanthatom. Hát még ha fotó is készülhet róla:-) (Még ha nem is díjnyertes a kép, azért dokumentumnak elmegy...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése