2013. április 28., vasárnap

Reménykeltő szivárvány

Az volt a tervem, hogy ma egy jót madarászva felmérem a Tócó-Kösely menti tározó madárvilágát. Reggel 5-kor, indulás előtt azonban sűrű kopogások jelezték az ablaküvegen, hogy valami nem stimmel: zuhogott az eső. No, erre nem számítottam! Gondolkodóba estem, hogy mit tegyek. Megfordult a fejemben az is, hogy visszafekszem és inkább délután próbálkozom majd. Szerencsére legyőztem a lustaságomat és nem is bántam meg! Az eső hamar elállt és  mikepércsi tsz-hez vezető földútnak még jót is tett a kevés nedvesség. Így nem vágtam a port a kocsival, hanem egészen kellemes körülmények között jutottam el a tározó betonhídjáig. Eleinte borult volt az idő, de a keleti égbolton egyre gyakrabban próbált kikandikálni a nap, sőt egyszerre, a nyugati égbolton még egy szivárvány is megjelent. (A szivárványt mindig a nappal átellenesen kell keresnünk, ez örök szabály. Persze az sem árt, ha eső után vagy közben próbálkozunk és a nap is süt:-))
Szóval mindez már reménykeltő volt:


Bár a gátőrháztól délre eső területeken jóval alacsonyabb a vízszint, azért szépen gyarapodott a fajlista. Kis vízicsibék, gulipánok, cigányrécék bizonyultak a legjobbnak, de egy már fészken ülő bütykös hattyú is előkerült. Tavi cankók ma nem kerültek elő (néhány napja Balla Dánielék figyeltek meg itt két példányt) , de pajzsosok és réti cankók azért bőven akadtak. 
Sőt: Még egy bütykös ásólúdnak is örülhettem!

A szikes gát és a tavaszi táj együtt megkapó harmóniát nyújtott. Érdemes volt fényképezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése