2013. augusztus 31., szombat

Felemás fotózások

Alig vártam, hogy megismételhessem a múltkori, aránylag sikeres fotózásomat. Ma reggel jött el az alkalom. Kissé tartottam attól, hogy felszáradt-e eléggé a dűlőút ahhoz, hogy eljussak a TKM-tározóig. Szerencsére ezzel nem volt gond. Ennél aggasztóbb volt azonban, hogy a helyszínre érve lövéseket hallottam. Vadászok... 
Nem fordultam meg, reméltem, hogy azon a tavon, ahol fotózni akarok, elég alacsony a vízállás, így a récékre "utazó" vadászokkal nem találkozom. Végül is így volt, de eléggé zavaróak lehettek a körülmények a madarak számára, mert a múltkorihoz képest nagyon gyér mozgás volt a területen. 
Pedig jól indult a nap, alig helyezkedtem el - a sátorponyva alatt hasalva - máris bejött egy fiatal sárga billegető:


Sőt, azután izgalmasabb faj is akadt: egy szürke cankó!


Aztán meg gyakorlatilag semmi, még a szokásos réti cankók is elmaradtak... 8 órakor össze is pakoltam és hazafelé vettem az irányt. Családi kirándulás keretében ebéd után a Vekeri-tóhoz is kilátogattunk. A fényképezőgép nálam volt, és miután Blanka felfedezett egy imádkozó sáskát, már a fotótéma is adott volt:

Sajnos állvány nem volt nálam, a háttér sem volt a legtökéletesebb, de ezt nem hagyhattam ki. 
Egy zöld színű karolópók az ájtatos manó előtt szemtelenkedett, ezen a képen egészen olyan, mintha rálépne az "óriás" lábára:

Nem tudom, mennyire bosszantotta őkelmét a kis mitugrász, de a fejét mindenesetre folyamatosan forgatta. Egyszerre a szárnyát is kinyitotta, de nem repült el, így viszont ugyancsak érdekes volt.

Sajnos egy állvánnyal, meg valódi makroobjektívvel többet is ki lehetett volna hozni a témából, így ennyi sikeredett. Mint a mai nap, a fotózás is felemás lett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése