2018. március 4., vasárnap

Még mindig téli képek...

Első tavaszi hónapunk igencsak téliesen kezdődik:-) Így az elmúlt napokban készült képeimen sem a kikelet hangulata érhető tetten. De azért a hideg évszak néhány szépségének még akkor sem tudtam ellenállni, ha már én is a tavaszt várom.

Nyuszi ül a hóban...
Mezei nyúl
 Debrecenben a Tócó talán télen a legszebb. Akár a Bartók Béla úton...
Tócó
 ... akár a Vértesi úton kapjuk lencsevégre:
Tócó a Vértesi út mellett
 A városi hulladéklerakó mellett kavargó varjak tömegei már-már seregélyszerű látványt nyújtottak. (Egyébként akadnak már seregélyek is, bár én még nem találkoztam idén velük.)
Vetési varjak

Bocskaikertben az erdő nyújtja a legszebb téli képet:
Téli táj
 Madármozgás alig volt, pedig jó kétórás gyaloglással próbáltam felderíteni a terepet. A legjobb fajnak ma ez a rövidkarmú fakusz bizonyult. No nem óriási ritkaság, de azért mégsem minden alkalommal kerül szem elé.
Rövidkarmú fakusz
 A teljesen fehér szántókon könnyebb észrevenni a mozgást. Ezek az őzek sem tudtak elrejtőzni:
Őzek
 A madáretetőnkön is nagy a mozgás. A szokásos verebeken és cinegéken kívül az elmúlt napokban megjelentek a csízek és a tengelicek is. Ma délután próbáltam volna őket is megörökíteni, de hiába mondtam, hogy csíz... - nem jöttek.
Helyettük azonban rigókat sikerült aránylag közelről fotózni. Néhány napja a fenyőrigók is itt vannak és a kirakott almákat is látogatják, de a kedvencük mégis a tűztövis bogyója.
Fenyőrigó

Fenyőrigó

Fekete rigó
 A csízek csak távolról szemlélődtek, most nem szálltak az etetőre:
Csízek

Fenyőrigó

Fenyőrigó

Fenyőrigó
 Nekem ez a példány tetszett ma leginkább. A legélénkebb színeket is ezen a madáron figyeltem meg, talán a fotó is visszadja az élményt:
Fenyőrigó

Felirat hozzáadása
 A fekete rigó annyira nem örült a rokonoknak. Rendre sikerrel próbálta elzavarni nála valamival termetesebb téli vendégeket. 
Fekete rigó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése