2013. július 22., hétfő

Töcsfürdő, sirálypancs, cankóárnyék

Ismét a Vértesi úthoz tettem egy kitérőt. A nagy szárazságban most el lehet jutni autóval akár Szepes felől is a szeméttelephez, így útba ejtettem a Lovász-zugi tavakat is. Ezek azonban már szinte teljesen kiszáradtak, így néhány bíbicen és pár gólyatöcsön kívül nem is láttam rajtuk mást. Pedig a fények így 17 óra után káprázatosan jók voltak, ami a Vértesi úti vízálláshoz érve mutatkozott meg igazán. Ismét az autóból próbáltam fényképezni, ami most is jó leshelynek bizonyult. Egy fiatal gólyatöcs fürdőjét is sikerült elcsípnem:

Töcsfürdő: fiatal gólyatöcs
Egy másik példány már túl volt a fürdőn, ő inkább tollászkodott. És még tükre is volt...
Tükörképpel: fiatal gólyatöcs
Továbbautózva sirálycsapattal is találkoztam. A változatosság kedvéért ők is pancsoltak. Sajnos csak sárgalábúakkal és dankákkal hozott össze a ma délután, így inkább az "akciókra" koncentráltam.
Pancsoló sárgalábú sirályok

Szárnymustra: fiatal sárgalábú sirályok

Landolás: Öreg sárgalábú sirály
Egyszer csak újabb vendég érkezett: egy fehér gólya. Komótosan, majdnem kanalasgém-szerű mozdulatokkal keresgélt a víz alatt, látszólag eredménytelenül. (Bár nem láttam a víz alá.)
Fehér gólya
Visszafelé egy kisebb tőkés réce csapatot is sikerült lencsevégre kapnom. Bár nem nászruhában mutatkoztak, így is elég fotogének voltak. És az álca (az autó) még ennél a félénkebb fajnál is működött.
Tőkés récék
Igazából továbbra is a partimadarakat hiányolom. Sem partfutók, sem lilék, sem ritkább cankók nem akadtak. Mindössze billegető-, erdei- és réti cankók mozogtak ismét a területen. Utóbbi két fajt még fényképezni is sikerült:
Erdei cankó

Erdei cankó

Cankóárnyék: Réti cankó
Mindenesetre amíg van víz a területen, addig lehet reménykedni: jöhet itt még bármi érdekesség. Főleg, hogy a környéken már lassan csak itt maradt fürdési és ivási lehetősége a madaraknak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése