2013. március 3., vasárnap

A Nagyerdő szenzációja

Péntek délután jött a nagy hír: feketetorkú rigót talált Balla Dániel a nagyerdei Békás tónál.  Ez a faj a hazai faunára nézve is új, az meg különösen örömteli, hogy épp Debrecenben bukkant fel a szibériai vendégünk:-) Tegnap nem volt időm, ma reggel is csak egy órám, de megpróbáltam. Azt hittem, hogy madarászok tömege lepte el a Nagyerdőt, de mint kiderült, a twitcherek zöme már tegnap kipipálta a fajt, így ma csak néhányan keresték a ritkaságot. Jó mozgás volt más fajokból is, szép kis csapat szőlőrigó is akadt:


Én a csonttollúaknak is nagyon örültem, sajnos csak távoli, takarásban lévő példányok akadtak.

Gyüre Petiék, akik már ma reggel is látták a feketetorkút, nemsokára újra megtalálták. Nem voltak a legjobbak a fények, lehetett volna közelebb is a madár, de annyira nem bántam ezt sem. Ez a fotó így kissé sárga, kissé savanyú, de az enyém:-))

A tegnapi nap folyamán még egy macskabaglyot is találtak. Most ezt is sikerült megkeresni, így igazán eredményes órát töltöttem ma a Nagyerdőn!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése