2017. július 9., vasárnap

Fancsikától Halápig

A ma reggeli fényeket a Fancsikán csodáltam meg. Sok újdonság nem volt, de a fiókás madarak látványa mindig nagy élmény. A búbos vöcsöknek legalább négy családját számoltam meg a tavon.

Búbos vöcsök fiókával
A fattyúszerkők fiókái között már repülősek is vannak. Feltűntek a bakcsók is. A képen egy öreg madár, de akadtak fiatalok is.
Bakcsó
A homokfalnál a gyurgyalagokat próbáltam fotózni. Nem 100%-os a kép, de  érdekessége, hogy egy olyan óriás szitakötőt visz, amit a múltkor fényképeztem.
Gyurgyalag szitakötővel

Gyurgyalag szitakötővel

Gyurgyalag szitakötővel
Miután hamar végeztem, elhatároztam, hogy teszek egy kitérőt a Halápi-víztározóhoz. És milyen jól tettem! Egy berki tücsökmadár szólt hangosan, alighogy a tóhoz értem. A kocsi ablakán keresztül próbáltam fotózni. Sajnos sokszor takarásban volt, de mivel nem mindennapos fotótéma számomra, így is megörökítettem:
Berki tücsökmadár

Berki tücsökmadár
Egyszer-egyszer csak kibukkant a nadárka:
Berki tücsökmadár
Sőt, egy pillanatra ki is ült:
Berki tücsökmadár



Berki tücsökmadár
Egy lepke is mindig olyan látvány, ami miatt érdemes megállni.
Vörös szemeslepke
Vörös szemeslepke


A Halápi-tározó nagy részét már a nádas benőtte, a nyíltabb vízfelületek meg ezúttal kevesebb látnivalót nyújtottak. Csak néhány szárcsa meg kis vöcsök mutatkozott. A levegőbe már érdemesebb volt nézni. Fekete gólya repült át előttem!
Fekete gólya
A nádasban fiatal kék cinegék akarták mindenáron, hogy megörökítsem őket. Hát legyen:
Kék cinege (fiatal)

Kék cinege (fiatal)

Kék cinege (fiatal)
És persze fiatal tövisszúró gébics is akadt. Ezúttal egy selyemkóró árnyékában:
Tövisszúró gébics (fiatal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése