2017. július 1., szombat

Találkozás Vukkal

Év elején úgy terveztem, hogy idén rendszeresebben meglátogatom a Hortobágyi Halastavakat. Ehhez képest ma jutottam ki először, tehát 2017 első féléves számomra "halastómentes" maradt. Pedig mindig élmény ide ellátogatni. Ma egész délelőtt zuhogott az eső, de ebéd után már sütött a nap, így aztán nekivágtam. Miután megvásároltam a belépőkártyámat, a Bivalyosig gyalogoltam. Itt kanalasgémek, nagy godák és nagy pólingok csapata mutatkozott a leglátványosabbnak, de gólyatöcs család, meg pihenő fattyúszerkők is akadtak. Az I-II. tó mellett a kis kárókatonák elég fotogének voltak, még úgy is, hogy javarészt (fél)ellenfényben láttam őket. 
Repülő kis kárókatona

Kis kárókatonák

Kis kárókatona
Akadt persze a "nagy" rokonból is. Ez a röpkép sikerült legjobban:
Kormorán
Közben mindenünnen kis kócsagok rebbentek fel, az alábbi példány még "fotótávolságon" belül pózolt.
Kis kócsag
A délutáni fényekben a halastavak tájképi értéke is megmutatkozott.
Tájkép

Tájkép

Lemásztam a megfigyelőtoronyból, ahol kíváncsi látogató fogadott. Egy rókakölyök. A szelíd rókával mindig vigyázni kell, mert veszett is lehet, de ez inkább egy tapasztalatlan, embert még nem ismerő kölyök lehetett. Mivel a lehullott "mórabóra" között akadtak már érettek és erjedtek is, felmerült bennem, hogy a pityókosságtól is lehetett ennyire bátor a ravaszdi. Annyira közel volt, hogy teleobjektívvel nem tudtam ráélesíteni, így az alapobjektívvel (55 mm) készítettem róla képet.
A kíváncsi kölyök
Óvatosságból azért nem engedtem túl közel magamhoz, bár 1-1,5 méternél ő sem közelített meg jobban. Azért a teleszkópom állványát alaposan szemügyre vette:
Ez vajon mi lehet?
Miután búcsút vettem Vuktól, figyelmem ismét a madarak felé irányult. Az év faja, a tengelic is fotózható közelségben volt.
Tengelic
Kis őrgébiccsel is mindig élmény találkozni. Ezúttal még fényképezni el lehetett:

Kis őrgébics

A fények egyre jobbak lettek (ezért jó délután madarászni), így aztán akadtak megörökítésre érdemes pillanatok. 
Kanalasgém

Mezei veréb (fiatal)

Halastavi táj

Halastavi táj

Halastavi táj

Barkóscinege

Kis kócsag

Kis kócsag

Üstökösgém

Nyári ludak

Kanalasgém

Visszafelé Hortobágy község Délibáb utcájában fotóztam ezt a négyes fészekaljat. A fiókákat láthatóan meggyűrűzték. (Mivel ideiek a madarak, a jelölésük is itt történhetett, így a leolvasásuknak nem sok értelme volt. De lehet próbálkozni:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése