2012. április 27., péntek

Nagy élet egy kis vízen...

Újra megkíséreltem megtalálni a vándorpartfutót, de nem sok sikerrel... Mégsem volt eredménytelen a ma reggeli kiruccanás, bár szokás szerint nem lett volna rossz, ha nem kell rohannom és még akad egy-két órám a szemlélődésre. Mert madarak akadtak bőven. A pajzsosok között már szép nászruhás hímek is mutatkoztak az alábbi, távoli kép csak ízelítő:
A gólyatöcsök - számomra -továbbra is megunhatatlanok. A reggeli fényben a víz kék tükröződése remek háttért adott az újabb képekhez:


Már a vízálláshoz gyalogolva feltűnt, hogy egy világoshátú sirály kering a területen. Ekkor még nem volt kezemben a fényképezőgép, a vízhez érve pedig már nem találtam. Rábukkantam viszont Nagy Miklósra, aki a közelben teleszkóppal szemlélte a madarakat. A túlsó part közelében 4 Temminck-partfutót is talált, ezeket én a 8X-os nagyítású kézitávcsövemmel nemigen fedeztem volna fel. A Miki spektívjének segítségével viszont még e fajokat is feljegyezhettem a mai listára. Kisvártatva pedig a sirály is előkerült, esetében nem is túl találó "világoshátú" heringsirályról beszélni, bár a szakirodalom szerint a heringsirály nem törzsalakhoz (fuscus) tartozó alfajait egyöntetűen így kell aposztrofálni. Már-már egy kopottabb tollazatú heringsirállyal ér fel a hát sötét színe, de azért az adott fényviszonyok között is kitűnik a különbség. Valószínűleg az intermedius alfaj egyede lehetett, ez a "legsötétebb világoshátú":-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése