2012. április 15., vasárnap

Tavi cankók Debrecenben

Szóval mától ezen a honlapon keressetek!!!

Tegnap egész nap esett, ma reggel azonban már csak borult volt az idő. Kinéztem hát a szeméttelep melletti vízállásra, ami kicsit rizikós volt. Autóval nem mertem bemenni a sár miatt, gyalog meg a kutyáktól kellett tartanom. Végül mégis megkockáztattam a sétát és sikerült is megúsznom a kutyákkal való találkozást. Sirályok közül csak dankák és viharsirályok mutatkoztak (alig száz példány a vízen), a limikolák száma viszont nagyon jól alakul. Pajzsoscankóból 97, gólyatöcsből 15 egyedet számoltam, de akadt piroslábú, erdei és réti cankó is. 
Életkép:

A legjobb faj viszont kétségkívül a tavi cankó volt, amit néhány nappal korábban mások is megfigyeltek már itt, de nekem most adódott rá lehetőségem. Sőt, összesen három példány került ma elő a fokozottan védett fajból, fotózni is sikerült, egyedül csak a borús idő miatt nem sikerülhetett jobban a felvétel. Ha madarász sulis gyerekek is olvassák a blogot, akkor érdemes figyelni a tavi cankó legfontosabb bélyegeire: Az egyenes, vékony csőr, a halvány, de felismerhető "sapka", a háton a pettyek mind e faj jellegzetességei:


A kecses testalkat és a finom csőr még repülés közben is feltűnő, de ilyenkor érdemes figyelni a madár lábára is, amely jól túlnyúlik a farkán:


A faroktól a madár hátán végig felfutó fehér csík is fontos bélyeg, ez sohasem olyan széles, mint a szürke cankó esetében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése