2012. július 6., péntek

Gyűrűs varjak

Három helyet néztem ki magamnak, ahol érdemes próbálkoznom a fotózással. Tegnap nem jött össze a téglagyár kubikgödreiben, ezért ma a szeméttelep melletti vízállást választottam. Már azt a kevés foltot, ami megmaradt... Sajnos nem sok eredménnyel szolgált a mai kísérlet sem... Egészen sokáig semmi nem jött be a vízre, így már annak az öt példányos varjúbandának is megörültem, ami megjelent a limikolák helyett. Hát még, amikor észrevettem, hogy két példánynak színes gyűrűk is vannak a lábán.

A dolmányos varjak színes gyűrűkkel való jelölését tudomásom szerint Dr. Juhász Lajos végezte, így neki is továbbítottam az infót.

Jól látszik, hogy ennek a példánynak három gyűrűje is van. A jobb lábon egy piros, a bal lábon egy sárga( zöld) és egy a sártól már alig látszó is.

Némi élményt még ez a fiatal kis lile jelentett. 
A víztükörrel még ebből a gyakori fajból is lehet "újat" kihozni:



E két fajon kívül csak egy réti cankó mutatkozott, no meg ez a fiatal dankasirály. 
Így mindössze ennyi volt a mai lessátras próbálkozásom eredménye... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése