2012. július 9., hétfő

Por, szárazság, madarak


Kezdjük a porral, mert abból aztán volt ma bőven... Autóval mentem ma a Tócó-Kösely menti tározóig, de közben vágni lehetett a port utánam.
Így nézett ki a kocsi, amikor megálltam:-)


A tegnapi pár csepp eső nem volt képes elverni a port, mint ahogy a szárazságot sem mérsékli semmi. Így aztán ahol még van víz, ott bőven találunk madarakat. A Tócó-Kösely menti tározó sekély vízállása idén a limikoláknak is ideális lesz. Egyelőre azonban még a kanalasgémek a leglátványosabbak: Ma 17 példányt számoltam belőlük, igaz, több kisebb csapatot is láttam, amelyek talán hozzáadódnak ehhez a mennyiséghez. 

Ezúttal is "összefutottam" a 14 példányos nyári lúd csapattal:

Limikolákból a sok gulipán, gólyatöcs és réti cankó mellett megnőtt a pajzsoscankók száma is. De akadtak füstös-, szürke- és billegetőcankók is. Az alábbi kép meg két nagy godát próbál dokumentálni. Ez a faj azért nem számít túl gyakorinak errefelé!

Mindenesetre vannak jó kis zátonyok, iszappadok, úgyhogy ha beindul a limikola-mozgás, akkor érdemes lesz feltölteni a fényképezőgép akkumulátorait:-)) Addig is egy kis hangulatkép. Címe: Gyorsulási verseny (billegetőcankó és gólyatöcs)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése